Tabell
Tabeller är användbara för att ge överblick och nyans till mycket information. Här kan du läsa om hur du sätter upp en tabellkomponent på en artikelsida i backoffice.
Du kan lave forskellige typer tabeller på en artikelside, men vi anbefaler, at du så vidt muligt altid bruger tabel-komponenten, som er demonstreret i denne artikel.
Tabel-kommonenten er lavet til at skalere til alle skærmstørrelser og er webtilgængeligt, i modsætning til HTML-tabellen, man kan lave i komponenten Tekst.
Sådan opsætter du 'Tabel'-komponenten i backoffice
Under fanen Indhold klikker du på Tilføj indhold og finder tabel-komponenten:
Derefter skriver du tabellens hovedtitler, som også er kolonne-titler, ned.
I eksempel-tabellen nedenfor på denne side er hovedtitlerne "Hovedtitel 1", "Hovedtitel 2" og "Hovedtitel 3", men det kunne i en kontakt-tabel være "Navn", "Titel", "Telefon" og "Mail".
Derefter skal du sætte tabellens data ind.
Det gør du ved at klikke på "Tilføj indhold", hvorefter der kommer følgende bokse frem:
- Kolonne 1/række1: I Rich Text Editor-boksen skriver du teksten til din første række. Denne tekst vil knytte sig til din første og øverste hovedtitel, som du har navngivet ovenover.
- Kolonne 2/række 1: Ved at trykke "Tilføj indhold" nedenunder boksen "Item 1" kan du tilføje tekst til anden hovedtitel/kolonne i samme række. Det er den øverste røde boks på billedet ovenfor.
- Flere rækker: Du tilføjer flere rækker ved at klikke på "Tilføj indhold" derunder.
I tabellen øverst på siden ser datafeltet således ud:
Se et eksempel
Herunder ses et eksempel på en tabel lavet med 'Tabel'-komponenten:
Hovedtitel 1 | Hovedtitel 2 | Hovedtitel 3 | |
---|---|---|---|
Række 1 til Hovedtitel 1 |
Række 1 til Hovedtitel 2 |
Række 1 til Hovedtitel 3 |
|
Række 2 til Hovedtitel 1 |
Række 2 til Hovedtitel 2 |
Række 2 til Hovedtitel 3 |
|
Række 3 til Hovedtitel 1 |
Række 3 til Hovedtitel 2 |
Række 3 til hovedtitel 3 |