Utestängd/inaktiverad: Hur du tar dig tillbaka till backoffice

Användare kan nekas åtkomst till backoffice om de har blivit "utestängda" eller inaktiverade. Om du är administratör kan du enkelt släppa in andra användare igen.

    Taster en redaktør sin kode forkert mere end fem gange ved log in, kan redaktøren blive 'låst ude' af backoffice. Det betyder, at kontoen bliver sat i bero, indtil en administrator giver kontoen adgang igen.

    Brugere kan også opleve ikke at have adgang til backoffice, hvis de har været inaktive eller er blevet deaktiveret. Se herunder en guide til, hvordan brugere, der er låst ude, bliver lukket ind i varmen igen.

    Har du glemt din adgangskode? Sådan skifter du kodeord.

    Sådan låser du op for redaktørers adgang

    Find oversigten over brugere ved at klikke på fanen i den øverste menubjælke.

    En hurtig måde at finde brugere, som er låst ude af den ene eller anden årsag, er at filtrére på status. Det gør du ved at åbne drop down-menuen, som vist i screenshottet herunder. Hvis der er deaktiverede brugere, som er låst ude, vil du kunne filtrere på den status.

    Man kan filtrere på følgende statusser/mærkater:

    • Aktiv (grøn)
    • Deaktiveret (rød)
    • Låst ude (rød)
    • Inviteret (orange)
    • Inaktiv (orange)

    Bemærk, at en inaktiv bruger, som ikke har været logget ind i over seks måneder, bliver deaktiveret. Imens har en inaktiv bruger stadig mulighed for at logge in og er dermed ikke låst ude af backoffice.

    Når en bruger er låst ude, vil der kunne ses et rødt mærkat med teksten 'låst ude' på brugerprofilen i oversigten.

    Når du klikker ind på den pågældende brugerprofil, vil du se muligheden 'Lås op' i højres side af skærmen. Klik på den grønne knap, og brugeren vil igen kunne tilgå sin profil (hvis den rigtige adgangskode indtastes. Se hvordan du skifter adgangskode her). 

    Vælg den deaktiverede bruger, klik 'Aktivér' (grøn knap), og brugeren vil igen kunne tilgå sin profil.